„Přijetí tohoto zákona byl způsob, jak jednoduše a efektivně reagovat na nárůst cen pohonných hmot, která představovala významný nárůst nákladů zejména pro podnikatele v dopravě. Spíš než cestou různých podpor a dotací se šlo cestou zrušení odvodové povinnosti pro široký okruh poplatníků. V druhé řadě je pak součástí novely i zvýhodnění používání nízkoemisních osobních aut (např. formou dodanění 0,5% hodnoty nízkoemisního auta jako příjem zaměstnance, který má takové auto i soukromému využití, místo 1% hodnoty u běžného typu auta aj. Kromě samotného efektu snížení daňové zátěže většiny podnikatelů, kteří používají osobní auta a menší nákladní auta (do 12 tun) odpadne i celá agenda – zpracování a výpočet silniční daně – což v některých případech může představovat velkou časovou i administrativní úsporu.“
Komentuje svoji nominaci Tereza Petrášová, daňová poradkyně, Deloitte.